Een echte shopper marketeer gebruikt A/B-tests om allerlei zakelijke beslissingen te nemen die de winkelomzet verhogen. Het is eenvoudig te begrijpen en gemakkelijk te implementeren in elk aspect van je organisatie.
In de kern is A/B-testen, of split-testen, simpelweg het uitproberen van twee verschillende tactieken om hetzelfde doel te bereiken, zoals het stimuleren van meer-verkopen en vervolgens het meten van de resultaten. A/B-testen is heel gebruikelijk in e-commerce om de verschillende conversies te verhogen.
Retail split-tests kunnen echter ook de conversies in de fysieke winkel verbeteren door meer winkeltraffic te genereren, aandacht voor specifieke producten te trekken en de gemiddelde bonwaarde te verhogen.
A/B-testen kunnen de koopervaring van de klant verbeteren, wat leidt tot meer verkopen. Tevreden klanten betekenen een hogere conversie, meer omzet en meer loyaliteit. Bij A/B-testen worden productvariaties tegen elkaar afgezet om producten of strategieën die niet effectief zijn, te elimineren. Op die manier is de winst en conversies te maximaliseren.
Verkoopoppervlakte is een kostbaar goed. Een product zou zijn plek in je inventaris moeten verdienen. Als de verkoop van een product daalt, is het misschien tijd om het te A/B-testen om te zien of het een plekje krijgt op je volgende inkooporder. A/B-testen geeft je ook de vrijheid om te experimenteren.
Deze blog is bedoeld om te helpen bij het identificeren van producten of gebieden om te testen, om voorbeelden van teststrategieën te geven en om aan de slag te gaan en de resultaten van de tests te meten.
"Je kunt vrijwel elk aspect van een fysieke winkel A/B-testen, van product pricing tot selectie van achtergrondmuziek."
Belangrijkste tips voor een succesvolle A/B-test
Dit artikel is eerder verschenen op www.biginretail.com