Starten met Neuromarketing

Veel van de waardevolste marketinginzichten liggen verscholen in het onbewuste. Je klanten weten vaak simpelweg niet waarom ze de keuzes maken die ze maken. Traditioneel marketingonderzoek als vragenlijsten, interviews en focusgroepen zijn soms vertekenend – en veelal ronduit misleidend. Neuromarketing maakt die inzichten wél toegankelijk.
5 maart 2021

Technieken als Eye Tracking en EEG tappen rechtstreeks in het onbewuste van je klant. Ze leveren inzichten op die je helpen je omzet te verhogen door je website, reclames, producten, verpakkingen, schappen en algehele communicatie te optimaliseren.

Effectief neuromarketing onderzoek start met het stellen van de juiste onderzoeksvraag. 'Neuromarketing' is niet de gouden oplossing voor elke denkbare onderzoeksvraag. Maar, mits juist ingezet, ontrafelt het inzichten die voorheen voor je verborgen bleven, diep in het onbewuste van de klant.

In dit whitepaper ontdek je hoe je effectief gebruik kunt maken van neuromarketingonderzoeksmethoden.

Achtereenvolgens vind je:
1. Neuromarketing Onderzoekstechnieken
2. Overzicht & Uitleg EEG Metrics
3. Praktijkvoorbeelden
3.1. Reclame
3.2. Online Usability
3.3. Retail 
4. Vijf redenen om geen neuromarketing te gebruiken
5. Starten met Neuromarketing