Joint Category Development (MaR)

Fundamentals van Category Management en Trade Marketing
  • Duur: 1 dag
  • Vorm: Interactieve Masterclass
  • Docenten: Ruud Verschuur
  • Kosten: Voor ISMI leden is deze Masterclass inbegrepen in het lidmaatschap. Ben je (nog) geen lid en wil je een keer een Masterclass volgen en vakgenoten ontmoeten? Neem dan contact op met Jurgen of Jaap info@isminstituut.nl
  • Data:
    • Startdatum: 30 januari 2026
    • Einddatum: 30 januari 2026
    • Datum informatie:

      Tijd: 09.30 - 17.00

      Locatie: La Vie Meeting Center Utrecht

      Sint Jacobsstraat 61
      3511 BP Utrecht

      La Vie Utrecht is uitstekend bereikbaar per openbaar vervoer en bevindt zich op 5 minuten loopafstand van Utrecht Centraal Station.

       

Waardecreatie van merken heeft niet alleen betrekking op consument en shopper. Veel retailers hebben dan wel merken nodig voor hún concurrentieel onderscheid, maar niet álle. Merken bouwen en/of activeren is op zichzelf al een kunst, maar in een omgeving van een ander is complexer. De uitdaging zit hem in de zoektocht naar de verbinding tussen het (fabrikanten)merk en winkelformule. Joint Category Development begint met het begrijpen van de grondbeginselen van Retail Management en Retail Marketing, juist als basis voor het beter kunnen uitvoeren van het eigen Trade Marketing & merkbeleid.

Redenen genoeg voor het ontwikkelen of door-ontwikkelen van Joint Category Development binnen jouw organisatie!

Met behulp van action learning leer je te werken met modellen en toe te passen voor jouw werksituatie.

Interesse? Neem dan even contact op. 

Studieprogramma

Wat ga ik leren?

Wat is Joint Category Development, wat maakt Joint Category Development succesvol? Je leert te denken en te handelen vanuit je handelspartners en zo succesvolle ingangen te vinden. Leer hoe je de processen van Category Management en Trade marketing kunt toepassen om tot een optimale samenwerking te komen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • De Retail formule, uitgangspunten en werkwijze
  • Retail Category Management
  • Strategische fabrikanten trade marketing
  • Joint Category Development
  • Speerpunten van samenwerking

Resultaten:

  • Je weet wat Joint Category Development voor jouw organisatie kan betekenen
  • Je kunt strategische beslissingen nemen o.b.v. kennis van consument, shopper en de klant van de retailer
  • Je weet hoe je integraal, zowel intern als met handelspartners, moet samenwerken om succesvol te zijn of te worden
  • Je kunt er morgen mee aan de slag!

Ik schrijf me in voor deze opleiding