Waardecreatie van merken heeft niet alleen betrekking op consument en shopper. Veel retailers hebben dan wel merken nodig voor hún concurrentieel onderscheid, maar niet álle. Merken bouwen en/of activeren is op zichzelf al een kunst, maar in een omgeving van een ander is complexer. De uitdaging zit hem in de zoektocht naar de verbinding tussen het (fabrikanten)merk en winkelformule. Joint Category Development begint met het begrijpen van de grondbeginselen van Retail Management en Retail Marketing, juist als basis voor het beter kunnen uitvoeren van het eigen Trade Marketing & merkbeleid.
Redenen genoeg voor het ontwikkelen of door-ontwikkelen van Joint Category Development binnen jouw organisatie!
Met behulp van action learning leer je te werken met modellen en toe te passen voor jouw werksituatie.
Wat ga ik leren?
Wat is Joint Category Development, wat maakt Joint Category Development succesvol? Je leert te denken en te handelen vanuit je handelspartners en zo succesvolle ingangen te vinden. Leer hoe je de processen van Category Management en Trade marketing kunt toepassen om tot een optimale samenwerking te komen.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Resultaten:
