Customer Marketing

Fundamentals van Category Management en Trade Marketing
  • Duur: 1 dag
  • Vorm: Masterclass
  • Docenten: Ruud Verschuur
  • Kosten: € 990,- (50% korting voor ISMI leden)

Deze Masterclass maakt deel uit van de cursus "Customer & Shopper Marketing Manager". Volg je alle 6 Masterclasses dan ontvang je het certificaat. Je kunt uiteraard ook 1 of meerdere Masterclasses naar keuze volgen. Naast de theorie met praktijkillustraties is er ook veel aandacht voor de praktische toepassing in jouw organisatie. 

Interesse? schrijf je dan in voor de eerstkomende gelegenheid op 15 oktober 2021

 

Studieprogramma

Voor wie?

Voor iedere professional die Category Development, Shopper Marketing en Trade Marketing wil leren combineren. En op deze wijze het scharnier kan worden in de organisatie tussen Marketing & Sales of tussen Formule en winkeloperatie.

Waarom Customer Marketing?

Waardecreatie van merken heeft niet alleen betrekking op de consument. Veel retailers hebben dan wel merken nodig voor hún concurrentieel onderscheid, maar niet álle. Merken bouwen is op zichzelf al een kunst, maar merken bouwen in een omgeving van een ander is complexer. De uitdaging zit hem in de zoektocht naar de verbinding tussen het fabrikantenmerk en de winkelformule. Customer Marketing begint met het begrijpen van de grondbeginselen van Retail Management en Retail Marketing, juist als basis voor het beter kunnen uitvoeren van het eigen merkbeleid. Redenen genoeg voor het ontwikkelen of door-ontwikkelen van Customer Marketing binnen jouw organisatie!

Wat ga ik leren?

Wat is Customer Marketing, wat maakt Customer Marketing succesvol? In deze Masterclass leer je te denken en handelen vanuit het gedrag van de consument als shopper. En zo de succesvolle ingangen te vinden tot je handelspartners. Leer hoe je de processen van Category Management, Shopper – en Trade marketing kunt toepassen en zo tot een optimale samenwerking kunt komen met je handelspartners.

De volgende onderwerpen komen aan bod

  • De Retail formule, uitgangspunten en werkwijze
  • Retail Category Management
  • Strategische fabrikanten trade marketing
  • Joint category management
  • Speerpunten van samenwerking

Resultaten

  • Je weet wat Customer Marketing voor jouw organisatie kan betekenen
  • Je kunt strategische beslissingen nemen o.b.v. kennis van consument, shopper en de klant van de retailer
  • Je weet hoe je integraal, zowel intern als met handelspartners, moet samenwerken om succesvol te zijn of te worden
  • Je kunt er morgen mee aan de slag!

Interesse? schrijf je dan in voor de eerstkomende gelegenheid op 15 oktober 2021