Elk jaar worden er vele shopper activaties en categorieplannen tot leven gebracht, boordevol creativiteit en impact. Toch krijgen veel van deze initiatieven niet de erkenning die ze verdienen. De ISMI Shopper Marketing Awards verandert dat: deze Awards zetten de meest inspirerende en effectieve cases in de spotlight en onderstrepen hun waarde als essentieel onderdeel van ons vakgebied.
De ISMI Shopper Marketing Awards zijn de enige Awards in het vakgebied Trade- & Shopper Marketing en worden uitgereikt tijdens het Catch the Shopper Event <datum 2026> in de volgende categorieën:
Dé vakprijs voor een product/merk introductie en/of (shopper)activatie met 360° inzet van middelen waarbij er een duidelijke strategie gekoppeld is aan inzichten, doelstellingen en doelgroep(en). Inclusief het uiteindelijke resultaat in relatie tot de doelstelling(en).
De activatie moet plaats hebben gevonden in de peridode tussen <datum 2026> en <datum 2026>.
Beoordelingscriteria vakjury 360 Shopper Activatie Award:
De inzendingen voor deze categorie worden beoordeeld door een vakjury waarna drie genomineerden per categorie hun case kunnen presenteren tijdens het Catch the Shopper 2026.
Dé vakprijs voor een succesvolle uitrol van een categorieplan, en/of een optimale samenwerking tussen merkfabrikant en handelspartner(s) met als doel groei van de categorie. In de case moet duidelijk sprake zijn van een (gezamenlijke) categorievisie vanuit inzichten, doelstellingen en groeidrivers inclusief executie en resultaten.
De case moet plaats hebben gevonden in de periode tussen <datum 2026> en <datum 2026>.
Nb: Voor deze categorie kunnen alleen merkfabrikanten en retail organisaties zich inschrijven.
Beoordelingscriteria vakjury Joint Category Development Award:
De inzendingen voor deze categorie worden beoordeeld door een vakjury waarna drie genomineerden per categorie hun case kunnen presenteren tijdens Catch the Shopper 2026.
Welke reclamefolder is dit jaar favoriet bij de shopper? Dit achterhalen we door het consumentenpanel van Bureau Markteffect beide varianten te laten beoordelen. Voor de Reclamefolder Award is dan ook geen inzending nodig. Het doel van de verkiezing is positieve aandacht genereren voor dit belangrijke communicatiemiddel in de shopper journey én meer inzicht te krijgen in de mening van de consument over de reclamefolder.
De consument beslist!
NB: Het gaat om de gedrukte en/of onlineversie van de actiefolder van retail formules, in zowel food als non food.
Inspirerende 360 cases, effectieve omnichannel activaties en de hoogst gewaardeerde reclamefolders, het komt allemaal samen tijdens de uitreiking van de Shopper Marketing Awards 2026. Deze prestigieuze vakprijzen worden dit jaar uitgereikt tijdens het Catch the Shopper event op <datum>.
Wil je meedingen naar 1 of meerdere van deze Awards? Schrijf je dan snel in op het hiernaast geplaatste inschrijfformulier.
Beschrijf in het kort je casus en vergeet niet de bijlagen toe te voegen zoals; ppt/keynote van de casus, key visual(s), ondersteunende beelden van de executie, videos, socials etc.
Heb je hulp nodig? Bel of mail ons dan gerust even...
Planning: