2024 | ISMI Shopper Marketing Awards

Dé vakprijs voor de beste Shopper Marketing cases voor zowel merkfabrikant als retailer.
14 november 2023

Jaarlijks worden er vele shopper activaties en categorieplannen uitgerold. De meeste krijgen echter niet het podium dat ze verdienen. De ISMI Shopper Marketing Awards zorgt ervoor dat deze cases als belangrijk onderdeel van ons vakgebied de aandacht en waardering krijgt die het verdient.

De ISMI Shopper Marketing Awards worden uitgereikt in de volgende categorieën:

  1. 360 Shopper Activatie
  2. Joint Category Development
  3. Reclamefolder (online of offline)

 

1. 360 Shopper Activatie

Dé vakprijs voor een product/merk introductie en/of (shopper)activatie met 360° inzet van middelen waarbij er een duidelijke strategie gekoppeld is aan inzichten, doelstellingen en doelgroep(en). Inclusief het uiteindelijke resultaat in relatie tot de doelstelling(en).

De activatie moet plaats hebben gevonden in de peridode tussen januari 2023 en maart 2024.

Beoordelingscriteria vakjury 360 Shopper Activatie Award:

  1. Inzichten
  2. Doelstellingen? (kwalitatief/kwantitatief)
  3. Kanaalkeuze en motivatie
  4. Shopper doelgroepen en motivatie
  5. Shopper Marketing strategie
  6. Inzet middelen
  7. Resultaten

De inzendingen voor deze categorie worden beoordeeld door een vakjury waarna drie genomineerden per categorie hun case kunnen presenteren op 6 juni tijdens het Catch the Shopper event 2024.

2. Joint Category Development

Dé vakprijs voor samenwerking tussen merkfabrikant en/of handelspartner(s) met als doel groei van de categorie. In de case moet duidelijk sprake zijn van een (gezamenlijke) categorievisie vanuit inzichten, doelstellingen en groeidrivers inclusief executie en resultaten.

De case moet plaats hebben gevonden in de periode tussen januari 2022 en maart 2024. Het gaat immers om een strategie voor langere termijn.

Nb: Voor deze categorie kunnen alleen merkfabrikanten en retail organisaties inschrijven.

Beoordelingscriteria vakjury Joint Category Development Award

  • Aanleiding visie & doelstelling(en)
  • De rol van de categorie voor de winkelformule
  • Totstandkoming van categorieplan & groeidrivers 
  • Doelgroep(en) (in relatie merk, kanaal, formule)
  • Executie en samenwerking
  • Resultaten? (kwantitatief & kwalitatief) 

De inzendingen voor deze categorie worden beoordeeld door een vakjury waarna drie genomineerden per categorie hun case kunnen presenteren op 6 juni tijdens het Catch the Shopper event 2024.

3. De Reclamefolder, on- of offline

Welke reclamefolder is dit jaar favoriet bij de shopper? Dit achterhalen we door het consumentenpanel van Bureau Markteffect beide varianten te laten beoordelen. Voor de Reclamefolder Award is dan ook geen inzending nodig. Het doel van de verkiezing is positieve aandacht genereren voor dit belangrijke communicatiemiddel in de shopper journey én meer inzicht te krijgen in de mening van de consument over de reclamefolder.

De consument beslist!

NB: Het gaat om de gedrukte en/of onlineversie van de actiefolder van retail formules, in zowel food als non food.

Catch the Shopper 2024

Inspirerende 360 cases, effectieve omnichannel activaties en de hoogst gewaardeerde reclamefolders, het komt allemaal samen tijdens de uitreiking van de Shopper Marketing Awards 2024. Deze prestigieuze vakprijzen worden dit jaar uitgereikt tijdens het Catch the Shopper event op 6 juni a.s. 

Wil je meedingen naar 1 of meerdere van deze Awards? Schrijf je dan snel in met de hiernaast geplaatste inschrijfformulieren. Vergeet niet goede foto’s en of video op te sturen.

Heb je hulp nodig? Bel om mail ons dan gerust even...

Planning:

  • Inzenden tot 12 april 2024
  • Bekendmaking genomineerden uiterlijk 6 mei

 

Doe mee en dien jouw case in voor 12 april 2024.

Bijlagen