About ISMI 

De wereld verandert razendsnel: technologie, globalisering en duurzaamheid zetten het vakgebied Trade & Shopper Marketing (MaR) continu onder druk. Juist nu is investeren in kennis en mensen belangrijker dan ooit.

ISMI is hét kennis- en inspiratieplatform voor Trade & Shopper Marketing professionals. Wij helpen je vooruit door zowel de consumenten als shopper (B2S) als de samenwerking in de keten (B2B) centraal te stellen in strategie, activatie en executie.

Als stichting zonder winstoogmerk zetten wij alle inkomsten in om onze kwaliteit continu te verbeteren – onder meer door onderzoek, samenwerkingen met Universiteiten, Hoge Scholen en inzet van professionele docenten. 

Onze focus

  • Trade Marketing (B2B): categoriegroei en waardecreatie door slimme en effectieve samenwerking tussen fabrikant, retailer en handelspartners.

  • Shopper Marketing (B2S): beinvloeding van koopgedrag op de plek van aankoop. Doel; conversie; juiste oplossing, juiste momenten, juiste kanalen, juiste doelgroep.

Hoe doen we dat?

  • Kennis halen: onderzoek, data, trends & best practices, collabs.

  • Kennis delen: events, masterclasses, publicaties, peer to peer & ons (digitale) platform.

Voor wie?

Voor iedereen die werkt aan:

  • Merkgroei en waardecreatie 

  • Insights en (merk)strategie

  • Categoriegroei
  • Concept- en campagneontwikkeling 

  • 360 shopperactivatie 

  • Effectieve samenwerking tussen merk, retailer en leverancier.