SCORINGSDRIFT IN MEDIAMIX

Luuk de Jong, Cyriel Dessers, Peter Crouch. Het zijn dit type voetballers waar Dolf Hoogwerf en Robbert van Loon hun nieuwe media-activatiebureau Pinchhitters mee identificeren. Spelers die je op ieder moment kan inbrengen en altijd scoren. Die overal kansen zien en nieuwe mogelijkheden creëren, voor zichzelf en het team. Ze leren vanaf de zijkant én in het veld hoe de wedstrijd in elkaar zit. En anticiperen daarop door nieuwe mogelijkheden te creëren. Kortom; de ideale speler om te werken aan je goals.
30 maart 2022

Dolf Hoogwerf trapt af: “Robbert en ik werken al een tijd samen op slimme locatie targeting. Een gepatenteerde techniek die nog steeds in én aan de basis staat van onze meeste campagnes. We merkten echter dat klanten steeds vaker opvolging wilden geven aan deze resultaten en ons daarvoor meer mediakanalen toevertrouwden. Kortom; we kregen meer speelminuten en besloten hier samen een nieuw bureau rond te bouwen. Daarmee komen we namelijk het best in onze rol, waarbij we scoren vanuit de tactiek; ‘creëren, leren, presteren’. Oftewel; we creëren doelgerichte mediastrategieën en produceren daar zelf alle creatieve assets voor. Hiermee starten we het spel en analyseren we de wedstrijd. Als de eerste spits bijvoorbeeld niet scoort, vraagt de wedstrijd om een ander type. Een creatieveling of juist een beuker. Daarom testen we doorlopend iedere advertentie-uiting en mediakanaal op performance en scoringsdrift. Aan de hand van tastbare data schalen wij verder op naar het best renderende kanaal, waardoor we kostenefficiënt werken en blijven scoren.”

 

Robbert van Loon vult aan: “Of je nu al een ‘bureau’ hebt of niet, Pinchhitters voegt iets toe voor iedereen die punten wil scoren in marketing of haar goals wil behalen met media. We hebben hiermee gestoeid met hoe Pinchhitters in een hokje viel te plaatsen. Uiteindelijk hebben we een mix gemaakt van onze beide professies. Vanuit Bureau Basket werk ik al jaren aan creatieve activaties voor A-merken. Dolf is juist een echte media-man met ervaring in radio, tv én online. Zodoende positioneren we ons nu als media-activatiebureau en activeren we merken én mensen via alle type media. De naam Pinchhitters komt voort uit de gezamenlijke passie voor het spelletje en de vele overeenkomsten met de voetballende variant. Pinchhitters zijn spelers die altijd inzetbaar zijn, teams beter maken en iets bijzonders met zich meebrengen. Maar bovenal zijn het spelers die overal scoren en zich met die scoringsdrift in de basis (willen) knokken voor de volgende partij.”

Pinchhitters scoort het meest op campagnecreatie, mediastrategie & -inkoop. Het bureau betrekt binnenkort een nieuw pand in Amsterdam en draait op dit moment mediacampagnes voor onder meer MijnDomein, Kendix, Youbahn, Cromwell Property Group, Fairplay Casino en David Lloyd.

Pinchhitters

Kralingseweg 306
3066 RB Rotterdam