Markteffect | Flitsbezorgers Monitor

Markteffect voerde in mei 2022 alweer de tweede meting uit van de Markteffect Flitsbezorgers Monitor, een onderzoek dat inzicht geeft in de ontwikkelingen en populariteit van flitsbezorging. Het aanbod van flitsbezorgers blijft razendsnel stijgen en gezien de populariteit van de bezorgservice is dat goed te verklaren.
29 juni 2022

In een nutshell enkele resultaten die er in onze ogen uitspringen, aldus Michael Petit:

  • Overall is er een stijging te constateren in de vergelijking met vorige metingen: inmiddels is 82% van de Nederlanders bekend met de term ‘flitsbezorging’. In december 2021 was dit nog 50%.
  • Onder de leeftijd 55+ is die stijging het hoogst: van 40% naar 77%
  • Het gebruik van flitsbezorgers is ook gestegen: van 11% naar 15%
  • Gorillas is de meest bekende aanbieder (61%) gevolgd door Flink (53%) en Getir (26%).
  • Het aantal mensen dat in de toekomst gebruik verwacht te maken van flitsbezorgers is 8% en zo’n 35% van de huidige gebruikers verwacht zelfs vaker te gaan gebruiken.
  • Belangrijkste reden om te gebruiken: ‘Hoef de deur niet uit’ (44%), ‘Snelheid’ (44%) en ‘Gemak (41%).

Het onderzoek is uitgevoerd in mei 2022 onder een representatieve doelgroep van 1.043 respondenten. 

Markteffect

Schimmelt 46
5611 ZX Eindhoven