Eerste prijs voor duurzame innovatie L’Oréal Duitsland

Door het wijzigen van bestaande displayontwerpen, heeft Holbox de eerste prijs gewonnen op de “L’Oreal For The Future” Supplier Day. Met het innovatieve idee vermindert Holbox het verzendingsvolume met minstens 50%. “Het verheugt ons in Holbox zo’n betrokken partner te hebben gevonden die samen met ons de weg naar duurzaamheid bewandelt en met vernieuwende ideeën het goede voorbeeld geeft.”
1 november 2022

Door het wijzigen van bestaande display ontwerpen wordt het verzendingsvolume met minstens de helft verminderd - door compactere, niet volledige geassembleerde levering van kartonnen displays. Door onder andere het vloerdisplay te re-designen en foldable te maken, passen er nu 4,5 keer zoveel displays op een pallet. Dat betekent een fikse besparing op het aantal transporten - en daarmee ook de CO2-uitstoot.

Daarnaast is het een constructie die zo gemakkelijk in elkaar te zetten is, dat de display in een mum van tijd op de winkelvloer staat. Deze re-designing heeft eraan bijgedragen dat Holbox in plaats van 4 displays op een pallet, nu 18 displays op een pallet kan plaatsen. Bij een gemiddeld vervoer van 400 kilometer besparen

we met het nieuwe design maar liefst 600 liter diesel. Dit realiseert in een reductie van 2.234,4 kg CO2 uitstoot. Uiteindelijk betekent dit dat Holbox 89 bomen heeft bespaard. Tijdens de eerste “L’Oreal for the Future”  Supplier Day van L’Oreal Oostenrijk Duitsland werden leveranciers opgeroepen op om deel te nemen aan een wedstrijd om projecten in te dienen die de thema’s klimaat, water, biodiversiteit, hulpbronnen of solidaire bevoorrading aanpakken. Holbox heeft hierbij de eerste prijs gewonnen met concepten waarbij de nadruk ligt op het besparen van transporten en CO2-uitstoot.

Holbox

Loperweg 8
6101 AE Echt
https://www.holbox.nl/