Wist u dat… 70% van de bekendheid van een loyaliteitsprogramma wordt gegenereerd door winkelpersoneel en in-store communicatie. In deze workshop zal ik enkele basisprincipes achter Loyalty Marketing uitleggen, waarna ik inzichten zal delen over de activering van loyaliteitsprogramma's. Een effectieve marketingprogramma-activatiestrategie (MPA) is er een waarbij de klant centraal staat. We zullen daarom in de schoenen van een shopper wandelen en een Marketing Program Activation (MPA)-framework verkennen via de Big 5-inzichten aan de hand van verschillende voorbeelden van over de hele wereld, zowel off- als online.
Het marketingprogramma-activeringsraamwerk (MPA) is geldig en toepasbaar op elk soort marketinginitiatief. Daarom is het tweede deel van de workshop gericht op het toepassen van het activeringskader voor het marketingprogramma op een case van één van de bedrijven van de afgevaardigden. Tijdens deze co-creatiesessie bespreek je in groepen het meest succesvolle marketing(activatie)plan met behulp van het marketingprogramma-activeringsframework.
Aan het einde van deze zeer interactieve workshop zult u: