Joint Category Development

Fundamentals van Category Management en Trade Marketing
  • Duur: 2 dagen
  • Vorm: Masterclass
  • Docenten: Ruud Verschuur
  • Kerndocent: Ruud Verschuur
  • Kosten: € 1995,- (50% korting voor ISMI leden)
  • Data:
    • Startdatum: 24 januari 2023
    • Einddatum: 25 januari 2023

In de tweede module van 2 dagen in de post bachelor opleiding Marketing at Retail gaan we in op de samenwerking tussen handelspartners, gebaseerd op het gedrag van de consument als shopper.

Waardecreatie van merken heeft niet alleen betrekking op de consument. Veel retailers hebben dan wel merken nodig voor hún concurrentieel onderscheid, maar niet álle. Merken bouwen is op zichzelf al een kunst, maar merken bouwen in een omgeving van een ander is complexer. De uitdaging zit hem in de zoektocht naar de verbinding tussen het fabrikantenmerk en de winkelformule. Joint Category Development begint met het begrijpen van de grondbeginselen van Retail Management en Retail Marketing, juist als basis voor het beter kunnen uitvoeren van het eigen merkbeleid. Redenen genoeg voor het ontwikkelen of door-ontwikkelen van Joint Category Development binnen jouw organisatie!

Tot slot: met behulp van action learning leer je te werken met modellen en toe te passen voor jouw werksituatie.

Interesse? Neem dan even contact op. 

 

Studieprogramma

Wat ga ik leren?

Wat is Joint Category Development, wat maakt Joint Category Development succesvol? Je leert te denken en handelen vanuit het gedrag van de consument als shopper. En zo de succesvolle ingangen te vinden tot je handelspartners. Leer hoe je de processen van Category Management, Shopper – en Trade marketing kunt toepassen en zo tot een optimale samenwerking kunt komen met je handelspartners.

De volgende onderwerpen komen aan bod

  • De Retail formule, uitgangspunten en werkwijze
  • Retail Category Management
  • Strategische fabrikanten trade marketing
  • Joint Category Development
  • Speerpunten van samenwerking

Resultaten

  • Je weet wat Joint Category Development voor jouw organisatie kan betekenen
  • Je kunt strategische beslissingen nemen o.b.v. kennis van consument, shopper en de klant van de retailer
  • Je weet hoe je integraal, zowel intern als met handelspartners, moet samenwerken om succesvol te zijn of te worden
  • Je kunt er morgen mee aan de slag!

Interesse? Neem dan even contact op. 

Ik schrijf me in voor deze opleiding