Hunkemöller Social Wall

De Social Wall brengt (trending) Instagram contentvan @Hunkemoller en meer dan 20 relevanteinfluencers en hashtags naar de Hunkemoller flagshipstore in de Kalverstraat, via een applicatie op een 82" touch screen.
15 maart 2021

Via dit 'phygital' concept legt Hunkemöller een essentiële nieuwe link tussen de online oriëntatie en belevingswereld van haar shoppers - waarin influencers en social media een sleutelrol spelen - en de fysieke shopping wereld. 
• En wordt social content op de winkelvloer geactiveerd
• Door te tappen op de social posts op de wall kunnen shoppers direct relevantie informatie over de individuele producten ontdekken
• Als extra kunnen shoppers hun eigen 15 minutes of fame tussen de Hunkemoller modellen en influencers claimen, dankzij de selfie functie.

Met deze case streefde Hunkemöller er naar om;
1. Het sociale en innovatieve karakter van het merk en de winkels te benadrukken
2. De instore content dynamischer, inspirerender en relevanter te maken
3. Het winkelpersoneel nadrukkelijker te informeren en inspireren over de (rol en impact van de) social media activiteiten van het merk
4. De social media content een prominentere rol binnen de totale omnichannel (marketing) mix te geven en de store hier verder in te integreren.

Na de (succesvolle) launch in Amsterdam is de toepassing - in licht gewijzigde vorm - ook uitgerold naar (Hunkemöller en HKMX) stores in Berlijn, Stuttgart, Keulen, Wenen, Genk, Düsseldorf en Oberhausen