Regelmatig publiceren wij over nieuwe technologieën om shoppergedrag te beïnvloeden. De omni channel consument doorloopt de customer journey niet volgens vast gebaande paden. Integratie van online en offline technieken is een absolute voorwaarde om de consument als shopper te blijven bereiken en raken...
lees meer
Bron: ISMI Instituut
Consument en shopper. We gebruiken ze vaak als synoniem, maar ten onrechte, stelt Mike Anthony, marketinggoeroe en keynotespreker bij Catch the Shopper op 14 september. De overeenkomst: beide begrippen zijn onmisbaar voor retailers en merken. Durf ermee te experimenteren, maar denk niet te veel na...
lees meer
Bron: Mike Anthony
Onze eerste inventarisatie van de situatie in de POP Branche in Nederland (medio april) liet dramatische omzetdalingen zien. Her en der kwamen bedrijven met zeer creatieve oplossingen. Maar de vooruitzichten waren somber. Activiteiten moesten (zwaar) worden afgeschaald…
lees meer
Bron: Bram Nauta, Founder ISMI
ShoppingTomorrow brengt e-commerceprofessionals samen in een exclusief en actief netwerk, met als doel het leveren van inzichten voor de branche. Het ISMI streeft naar een continue ontwikkeling en professionalisering van het vakgebied- en deelgebieden van shopper marketing voor alle relevante sectoren...
lees meer
Bron: Bram Nauta, Founder ISMI
Vanaf september is ons opleidings- en trainingsprogramma weer open voor deelname. We hebben er duidelijk voor gekozen geen digitale vormen van trainingen aan te bieden. De content van onze huidige Masterclasses leent zich niet voor een Zoom of Teams meeting...
lees meer
Bron: Bram Nauta, Founder ISMI
Ever since the industry started talking about shoppers, people have been talking about shopper insights. As winning at retail gets tougher: as retail competition intensifies, what shopper insights do brands and retailers need? What do we need to know about shoppers? lees meer
Bron: Mike Anthony
Verhoogde en geoptimaliseerde klantbeleving op de winkelvloer wordt steeds belangrijker.
Met televisie en social mediacampagnes grijpen merken de aandacht van de shopper.
Echter, de finale aankoopbeslissing gebeurt op de winkelvloer... lees meer
Bron: Adam Tasi
Een succesvolle productinnovatie zorgt voor groei van merkentrouw en winkelomzet.
Jaarlijks wordt een veelvoud aan innovaties geïntroduceerd. Liefst zo breed mogelijk in de markt. Want 100% verkrijgbaarheid is toch het doel? lees meer
Bron: Bram Nauta, Founder ISMI
Als je echt wilt begrijpen waarom kennis en toepassing van shoppermarketing weer zo opnieuw van belang is, raad ik je aan de film/documentaire The birth of shopping te kijken. Al even boeiend is het boek van Emile Zola, Au Bonheur des Dames... lees meer
Bron: Cees Bosma
Locatiekeuze werd steeds primair vanuit Food gemaakt en Non Food moest voorzien in vergroting van de aantrekkelijkheid van de totale winkel. Hoe heeft zich dat ontwikkeld? lees meer
Bron: Cees Bosma, Founding Partner
Het nieuwe commerciële tijdperk staat ons op te wachten. Wat zijn belangrijke trends die wij kunnen verwachten? Zorg ervoor dat je op de hoogte blijft van de ontwikkelingen!.. lees meer
Bron: Bram Nauta, Founder ISMI
Ja, je leest het goed, de QR-code is back in business. Zagen we de QR-code een paar jaar geleden nog snel afnemen in populariteit en gebruik, nu zien we deze op steeds meer plekken weer tevoorschijn komen... lees meer
Bron: Rogier Croes (Oprichter Touchscreen Marketing en QR Games)
We zijn als Instore Shopper Marketing Instituut (ISMI) sinds 2011 bezig alle partijen in de keten te helpen het Shopper-centric denken een eigen zelfstandige plaats in de bedrijfsvoering te laten innemen... lees meer
Byron Sharp en zijn bevindingen zijn hot. En dat is goed. Het biedt een frisse kijk op het vakgebied marketing. Hij knikkert diverse mythes over boord. Merkloyaliteit bestaat niet meer... lees meer
Als supermarkthouder wil je dat de consument switcht van winkel en meer bij jou gaat kopen. Dat is lastig in een markt waarin het aanbod van producten inwisselbaar lijkt te worden. Hoe zorg je dat je ook als lokale supermarkt toch onderscheidend blijft?
lees meer
bron: Supermarkt.Team
Professionals zijn dagelijks in de weer met prachtige designs en retailconcepten, maar op zich hoeft dat nog niks te zeggen over de opvallendheid ervan en de impact van de boodschap... lees meer
bron: MarketingTribune
Retailers en fabrikanten die slim omgaan met de shopperbeleving van het assortiment halen aantoonbaar betere resultaten dan partijen die vasthouden aan basisregels... lees meer
bron: MarketingTribune
Ons event, dat onlangs in Houten werd gehouden, bleek inhoudelijk een schot in de roos. Gedurende de middag kwamen vier interessante inleidingen voorbij...
lees meer
bron: MarketingTribune
Waardecreatie van merken heeft niet alleen betrekking op de consument. Dat heeft ook van doen met de vraag of het leveranciers-/fabrikanten-merk in overeenstemming is met de propositie van de retailer. Download hier het volledige artikel (pdf)
bron: MarketingTribune
- Bamboo Brands wil flopkans van innovaties minimaliseren
- ‘Mobieltje steeds belangrijker bij retailcommunicatie’
- Retailleed nog niet ten einde
- Duurzaam
- 'Online verpakking weet shopper te verleiden'
...lees meer
bron: MarketingTribune