Ever since the industry started talking about shoppers, people have been talking about shopper insights. As winning at retail gets tougher: as retail competition intensifies, what shopper insights do brands and retailers need? What do we need to know about shoppers? lees meer

Bron: Mike Anthony

Verhoogde en geoptimaliseerde klantbeleving op de winkelvloer wordt steeds belangrijker.
Met televisie en social mediacampagnes grijpen merken de aandacht van de shopper.
Echter, de finale aankoopbeslissing gebeurt op de winkelvloer... lees meer

Bron: Adam Tasi

Een succesvolle productinnovatie zorgt voor groei van merkentrouw en winkelomzet.
Jaarlijks wordt een veelvoud aan innovaties geïntroduceerd. Liefst zo breed mogelijk in de markt. Want 100% verkrijgbaarheid is toch het doel? lees meer

Bron: Bram Nauta, Founder ISMI

Als je echt wilt begrijpen waarom kennis en toepassing van shoppermarketing weer zo opnieuw van belang is, raad ik je aan de film/documentaire The birth of shopping te kijken. Al even boeiend is het boek van Emile Zola, Au Bonheur des Dames... lees meer

Bron: Cees Bosma

Locatiekeuze werd steeds primair vanuit Food gemaakt en Non Food moest voorzien in vergroting van de aantrekkelijkheid van de totale winkel. Hoe heeft zich dat ontwikkeld? lees meer

Bron: Cees Bosma, Founding Partner

Het nieuwe commerciële tijdperk staat ons op te wachten. Wat zijn belangrijke trends die wij kunnen verwachten? Zorg ervoor dat je op de hoogte blijft van de ontwikkelingen!.. lees meer

Bron: Bram Nauta, Founder ISMI

Ja, je leest het goed, de QR-code is back in business. Zagen we de QR-code een paar jaar geleden nog snel afnemen in populariteit en gebruik, nu zien we deze op steeds meer plekken weer tevoorschijn komen... lees meer

Bron: Rogier Croes (Oprichter Touchscreen Marketing en QR Games)

We zijn als Instore Shopper Marketing Instituut (ISMI) sinds 2011 bezig alle partijen in de keten te helpen het Shopper-centric denken een eigen zelfstandige plaats in de bedrijfsvoering te laten innemen... lees meer

Byron Sharp en zijn bevindingen zijn hot. En dat is goed. Het biedt een frisse kijk op het vakgebied marketing. Hij knikkert diverse mythes over boord. Merkloyaliteit bestaat niet meer... lees meer

Als supermarkthouder wil je dat de consument switcht van winkel en meer bij jou gaat kopen. Dat is lastig in een markt waarin het aanbod van producten inwisselbaar lijkt te worden. Hoe zorg je dat je ook als lokale supermarkt toch onderscheidend blijft?
lees meer

bron: Supermarkt.Team

Professionals zijn dagelijks in de weer met prachtige designs en retailconcepten, maar op zich hoeft dat nog niks te zeggen over de opvallendheid ervan en de impact van de boodschap... lees meer

bron: MarketingTribune

Retailers en fabrikanten die slim omgaan met de shopperbeleving van het assortiment halen aantoonbaar betere resultaten dan partijen die vasthouden aan basisregels... lees meer

bron: MarketingTribune

Ons event, dat onlangs in Houten werd gehouden, bleek inhoudelijk een schot in de roos. Gedurende de middag kwamen vier interessante inleidingen voorbij...
lees meer

bron: MarketingTribune

Waardecreatie van merken heeft niet alleen betrekking op de consument. Dat heeft ook van doen met de vraag of het leveranciers-/fabrikanten-merk in overeenstemming is met de propositie van de retailer. Download hier het volledige artikel (pdf)

bron: MarketingTribune

- Bamboo Brands wil flopkans van innovaties minimaliseren
- ‘Mobieltje steeds belangrijker bij retailcommunicatie’
- Retailleed nog niet ten einde
- Duurzaam
- 'Online verpakking weet shopper te verleiden'
...lees meer

bron: MarketingTribune