HET POTENTIEEL DEFINIËREN VAN NIEUWE PRODUCTEN IN-STORE

POTENTIE DEFINIËREN VAN NIEUWE PRODUCTEN
8 november 2021

1: CHALLENGE

POTENTIE DEFINIËREN VAN NIEUWE PRODUCTEN

• Hoe kan een gevestigd merk succesvol innovaties introduceren buiten hun huidige positie in de winkel?

• Inzicht verkrijgen in de potentie van een nieuwe snackinnovatie in een Europese markt, met specifieke interesse in beste locatie om de producten te verkopen en meest relevante productbelofte.

2: APPROACH

Multidisciplinaire kick-off sessie met projectteam om doelstellingen af ​​te stemmen en hypotheses te formaliseren.

In-store market assessment tijdens één weekend.

Minimum Viable Products in schappen geplaatst: per supermarkt zijn dezelfde producten getest, maar in verschillende secties van de winkel.

Respondenten geselecteerd op basis van hun daadwerkelijke winkel- en aankoopgedrag (empirisch bewijs).

N=267* afgenomen interviews, verspreid over 5 verschillende supermarkten.

Nauwe samenwerking tussen Global en OpCo.

Alternatieve productboodschap getest en vergeleken met de boodschap op de verpakking.

3: IMPACT

DUIDELIJKE AANBEVELINGEN VOOR PRODUCT LANCERING

Validatie van hypotheses: bevestigd of verworpen.

Per propositie duidelijke aanbevelingen t.a.v. verpakking, product en winkellocatie.

Beslissingen mogelijk gemaakt t.a.v. meest kansrijke propositie en boodschap voor lancering.

Resultaten als input voor creatie van overtuigende sales kit, gebruikt als ondersteunend bewijs tijdens onderhandelingen met winkelmanagers.

Bamboo Brands

Jamfabriek, Helftheuvelweg 11
5222 AV Den Bosch