Bamboo Brands

80% van de innovaties in de FMCG-branche verdwijnt binnen een jaar van het schap. Bamboo Brands helpt FMCG-fabrikanten om sneller en betere keuzes maken, met in-store Discovery Assessments en Validation Assessments in heel Europa.

Theo Toering – Managing Director

Hiermee krijgen fabrikanten in een vroeg stadium inzicht in o.a.

  • de schapwaardigheid (via Validation Assessments, waarbij de producten op het relevante schap getoetst worden)
  • hoe innovatieconcepten resoneren met de doelgroep (via Discovery Assessments, waarbij in-store interviews worden afgenomen).

Zo kunnen FMCG-fabrikanten zich focussen op innovaties die gegarandeerd succesvol zijn en realiseren zij een efficiënter en duurzaam proces, een hogere ROI en minder foodwaste.

Klanten en partners
Bamboo Brands werkt onder meer voor FrieslandCampina, Kraft Heinz, Lassie, Signature Foods, Cloetta, Campofrio en Valeo Food Group ltd.

En werkt samen met de volgende partijen: ISMI, IRI, JADS MKB Datalab, TU Eindhoven, HAS Hogeschool en Hogeschool van Amsterdam.  

Volg Bamboo Brands op LinkedIn

Simone Pieters – Insight Lead Continental Europe I The Kraft Heinz Company

“Bamboo Brands heeft voor ons in Italië een Design Discovery Assessment uitgevoerd. Hierbij hebben ze – voor een bestaande lijn babyvoeding – een nieuw verpakkingsdesign getoetst onder huidige kopers van de categorie in-store getest. We kijken terug op een prettige samenwerking met actionable insights uit de test in de winkel die ons geholpen heeft om de ontwikkeling van onze nieuwe verpakking rond te maken.”

Audrey Jackson-Pownall – Marketing Manager I Friesland Campina

“We hebben Bamboo Brands aangesteld om een in-store test voor onze Franse organisatie uit te voeren. De doelstellingen van deze test waren om het potentieel van ons nieuwe concept / nieuwe merk in 'real life' te valideren en daarnaast de optimale plaats in de winkel, op het schap, prijspunten en conceptpositionering te bepalen. Bamboo Brands heeft uitstekend werk geleverd bij het managen van een complex project, was zeer flexibel en paste zich aan de vele veranderingen en uitdagingen die op onze weg kwamen aan. We konden de test met succes uitvoeren en veel waardevolle inzichten verkrijgen. Daarnaast prijs ik ook hun toewijding, positieve mindset en probleemoplossend vermogen; Het voelde alsof we in die tijd één team waren. De testresultaten in de winkel bleken een belangrijke troef te zijn om ons verhaal aan de detailhandelaar te verkopen en een vaste plek op het schap te krijgen.”

Huub Klijs - Customer Marketing Manager l Cloetta

“Na een goede kick-off, waarin onze hypothesen en verwachtingen werden besproken, was Bamboo Brands in staat om binnen een aantal dagen een in-store Design Discovery Assessment uit te voeren om een nieuw verpakkingsdesign te toetsen onder de categoriegebruikers. Direct na het onderzoek ontvingen wij al de topline resultaten. En een aantal dagen later stond de presentatie gepland om en detail door de verkregen inzichten te lopen. Het onderzoek van Bamboo Brands zorgde voor een mooie verdieping van ons online onderzoek. De uitkomsten hebben ons dan ook geholpen om het verpakkingsdesign verder aan te scherpen én de volgende stap te zetten richting de uitrol van de innovatie. We kijken tevreden terug op de snelle doorlooptijd, veel flexibiliteit en prettige communicatie.”

Bamboo Brands

Jamfabriek, Helftheuvelweg 11
5222 AV Den Bosch

073 208 0009
info@bamboobrands.nl
https://bamboobrands.com/