Opleiding Customer & Shopper Marketing

Je leert shopper marketing de plaats te geven tussen marketing, category management, trade marketing en sales en de kennis van de klant van de klant toe te voegen aan je commerciële strategie en activaties.
  • Duur: 6x1 dag
  • Vorm: Open inschrijving
  • Docenten: diverse experts
  • Kerndocent: Jaap Kruythof
  • Kosten: € 5.940,- (50% korting voor ISMI leden)
  • Data: 30 september 2021 09:00:00

In deze opleiding op HBO niveau nemen we jou als professional mee in het 'Business-to-Shopper' domein. De plaats waar binnen organisaties het merk, de klant en de consument als shopper bij elkaar komen.

In de vorm van 6 masterclasses volgen we het volledige proces. Van strategische dilemma´s naar het creëren van groeikansen, Van schapvisie naar relevante communicatie platforms. Van het brein van de shopper naar effectieve on en offline shopper activaties.

Kortom wil je excelleren in het vak dan is de Opleiding Customer en Shopper Marketing een must do!

 

Studieprogramma

Dag 1: Shopper Marketing 30 september

Je leert de kansen op het gebied van Shopper Marketing te benutten en het shopper marketing proces te koppelen aan dat van category management en trade marketing.

Dag 2: Customer Marketing 15 oktober

Wij nemen je mee in de zoektocht naar de verbinding tussen het fabrikantenmerk en de winkelformule. Customer Marketing begint met het begrijpen van de grondbeginselen van Retail Management en Retail Marketing, juist als basis voor het beter kunnen uitvoeren van het eigen merkbeleid. 

Dag 3: Spacemanagement 4 november

Je leert te denken en handelen vanuit inzichten om zowel vanuit logistiek, als commercieel belang, maximaal rendement te halen uit het schap. En zo de succesvolle ingangen te vinden tot je handelspartners. 

Dag 4: Omni Channel Consument 25 november

De shopper heeft inmiddels de keuze uit een veelvoud van kanalen. Niet noodzakelijkerwijs in een vaste volgorde. De uitdaging is synergetische effecten tussen online en offline te realiseren en zo end-to-end-commerce te bewerkstelligen.

Dag 5: Shopper Activatie 9 december

Je leert het (brand)activatieplan op te stellen, de keuze te maken rond de effectivitet van de middelen in de mix en dat allemaal op basis van de kenmerken van het shoppergedrag van jouw doelgroepen.

Dag 6: Neuromarketing & Shoppergedrag 17 december

Wat gebeurt er in het hoofd van een shopper wanneer hij of zij een keuze maakt? Die vraag staat centraal bij neuromarketing, oftewel marketing met kennis die is opgedaan uit hersenonderzoek. Ons gedrag als shopper wordt veelal beïnvloed door onbewuste processen. Hoe reageert ons brein op verschillende stimuli? En hoe beïnvloed je dit koopgedrag?

Ik schrijf me in voor deze opleiding