Wie zijn we

Bram Nauta; directeur en partner.

Bram studeerde Commerciële Beleidsvorming aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en was marketeer bij Van Nelle Zoetwaren Groep en Johma Salades. Daarna werkte hij voor enkele reclamebureau's als cliënt services director voor o.a. internationale adverteerders. Sinds 1992 is hij zelfstandig consultant in retailmarketing en communicatie. In 1998 trad hij toe tot het bestuur van POPAI Benelux en was tussen medio 2000 en medio 2011 algemeen manager. Hij heeft verschillende onderzoeken naar shopper-gedrag en de effectiviteit van de inzet van instore communicatie middelen uitgevoerd in zowel food als non food branches. Hij is de auteur van het boek "Shopper in-zicht", uitgegeven door Savantis. Vanaf juli 2011 brengt hij al deze kennis en ervaring tezamen in het “Instore Shopper Marketing Instituut”, schakel in de keten van shoppermarketing.

Cees Bosma; partner

Cees is als partner verbonden aan het Instore Shopper Marketing Instituut. Zijn brede en rijke ervaring in retail (commercieel verantwoordelijke bij Albert Heijn, CEO bij ETOS en DA Retailgroep) is van onschatbare waarde geweest bij de totstandkoming van de uitgangspunten van het Instituut. Daarnaast is hij door zijn bestuurlijke ervaring, o.a. als voorzitter van de BVA Bond van Adverteerders en zijn langdurige voorzitterschap van POPAI Benelux, de geschikte persoon te helpen het instituut de komende jaren verdere inhoud en vorm te geven. Met name in projecten waarbij nieuw shopper marketing strategie moet worden ontwikkeld zullen de aangesloten bedrijven hem leren kennen als een verrassende en kundige gesprekspartner.

Erik van der Flier; business partner.

Erik is bedrijfskundige en retailstrateeg. Hij heeft brede management ervaring opgedaan als directeur marketing- en communicatie in non-food retail. Daarnaast heeft hij voor A-merken in fmcg, telecom en dienstverlening innovatieve retailconcepten ontwikkeld. De In-Store Shopper Monitor, waarvoor hij de pilot begeleidde, meet bereik en impact van in-store media met behulp van innovatieve cameratechnologie en biedt een media planningstool. Het geeft merkfabrikanten, pop suppliers, bureaus en retailers inzicht in de effecten van in-store media in relatie tot andere media.

Sjoerd Schaafsma; business partner

Sjoerd's carrière heeft zich hoofdzakelijk afgespeeld bij Unilever (24 jaar).  In de laatste jaren als Global VP Customer Development was hij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de strategische shopper marketing strategie. De expertise die in samenwerking met diverse wetenschappelijke instituten is opgedaan stelt hij nu ter beschikking aan de ISMI leden, zowel bij onderzoekstrajecten als ook in trainingen.

Ewald Liedenbaum; business partner

Ewald brengt mensen samen om nieuwe manieren van denken te ontdekken en toe te passen. Hij brengt veranderingen tot stand door mensen in organisaties anders tegen hun relaties met klanten, leveranciers en partners aan te laten kijken en vertaalt dit concreet naar de operatie.

Als director bij Ahold was hij verantwoordelijk voor het programma dat de wereldwijde samenwerking tussen de werkmaatschappijen stimuleerde en ondersteunde. Eerder was hij verantwoordelijk voor business development en betrokken bij allianties. Ook was hij verkoopdirecteur bij Deli XL en bekleedde managementposities in verkoop, marketing en inkoop. Hij heeft uitgebreide ervaring in retail (food & non food) en zakelijke markten. Ewald studeerde geschiedenis aan de Katholieke Universiteit Nijmegen.

Hugo Schrameyer; Hoofdredacteur Shopper Marketing Update.

Hugo heeft inmiddels meer dan twintig jaar ervaring als zelfstandig journalist. Marketing, business en retail zijn de belangrijkste aandachtsvelden. Veel kennis van zaken, een duidelijke aanpak, een veelomvattend netwerk, focus en dynamiek vormen de basis van het succes.

Sinds 2014 werkt het ISMI nauw samen met uitgeverij BBP uit Woerden. Hugo Schrameyer is sindsdien hoofdredacteur van het tijdschrift Shopper Marketing Update dat 6x per jaar verschijnt. Daarnaast organiseert BBP ook de kwartaalbijeenkomsten onder de titel "Shopper Marketing Update LIVE"; een levendige bijeenkomst vol discussie en netwerkmogelijkheden.

 

Alles weten over Shopper Marketing? Sluit je aan!